Kennisbank

Op deze pagina vindt je websites, wetenswaardigheden, informatie, en wetenswaardigheden over allergie en anafylaxie.

Websites:

www.anafylaxis.nl

Op zoek hoe je op school of opvang kunt voorkomen dat er kruisbesmetting in de klas of op de groep ontstaat?

Op deze pagina staat een handige checklist die gevolgd kan worden.

Klik hier voor een voorbeeldbrief die door school aan ouders van klasgenoten uitgereikt kan worden met informatie over de allergie en met welke voedingsmiddelen rekening gehouden moet worden.

Een heel goed artikel over het onderzoek dat gedaan naar kennis over voedsel allergie op scholen. En de conclusie daarvan is dat er 'een enorm gebrek is aan kennis over voedselallergieen de behandeling ervan inclusief het juiste toedienen
van de adrenalinepen op scholen'.

Anafylaxie - een onderzoek naar de noodzaak én waarde van een simpel, praktisch actieplan op scholen